How to Choose a Logo for Your Business

A good logo is what helps your public remember your business. The right one can be one of your strongest marketing tools.
To choose a logo for your business:
Give some thought to what you want your business to represent in terms of quality, creativity, and value.
Check out your competition. What type of logos are they using? You don't want to be similar or your logo will not differentiate you from them.
Colors and shapes need to be evaluated. Are there any that would provide negative or positive effects in your industry?
Locate one (or more) good graphic artists.
Providing them with the information about your business, its name, and any other relevant information, contract with them to design you a number of possible logos.
Test market the logos with family, friends, and potential clients.
Ask the graphic artist to revise the logo based on the input you have received.
Test market and revise one more time.
If desired, trademark the logo.
Have your letterhead, business cards, signs and packaging printed!
Tips:
Always add the name of the business under the logo. That helps customers in associating it with your business.
Logos do not necessarily need be a graphic icon. Graphically customizing your business name can also be quite effective.
When using a graphic designer, be certain to acquire all legal rights for present and future use.

Source:






كيف تختار شعار لعملك؟

هل تعلم بأن أهمية الشعار تكمن بمدى تذكر الأشخاص لعملك؟ كما يمكن أن يكون أحد أقوى أدوات التسويق الخاصة بك، ما يلي بعض النصائح العامة لاختيار شعارا لعملك:
إعطاء بعض التفكير فيما تريد لعملك أن يمثل من حيث الجودة والإبداع، والقيمة.
تحقق من منافسيك. وما هي أنواع الشعارات المستخدمة؟ لا تريد أن تكون مماثلا لهم بل يجب أن تكون مميز عنهم.
لا بد من تقييم الألوان والأشكال من منطلق هل إذا كانت تعطي آثار سلبيه في مجال عملك أم إيجابية.
تحديد موقع واحد (أو أكثر) من الرسامين والمصممين المبدعين..
تزويد المصممين بمعلومات عن عملك، كالاسم وعلى ماذا تقوم الشركة، وأي معلومات أخرى ذات صلة.
اختبر الشعارات مع العائلة والأصدقاء، والعملاء المحتملين لتزويدك بانطباعهم..
اطرح على فنان الجرافيك إلى إعادة النظر في الشعار بناء على المدخلات التي تلقيتها من العائلة والأصدقاء.
مرة أخرى عند استلامك للشعار شارك المحيطين بك الرأي.
إن كان الشعار مرغوبا، فاعتمد اشعار كالعلامات التجارية لك.
اطبع الشعار على أوراقك الخاصة كأوراق المراسلات وبطاقة العمل وغيرها.
نصائح:
دائما أضاف اسم العمل تحت الشعار. مما يساعد العملاء على ربطه مع عملك.
الشعارات لا تحتاج بالضرورة أن تكون رسوم بيانية. يمكنك تخصيص اسم شركتك أيضا.
عند استخدامك مصمم جرافيك، يجب أن تكون على يقين من حصوله على كل الحقوق القانونية للاستخدام الحالي والمستقبلي .. 


تعليقات